Museu

Material de tipologia molt variada. Són col·leccions que han ingressat a l’arxiu a través de donacions. En bona part està agrupada segons el material de que està fet, encara que la classificació és temàtica.

litúrgia: roba i objectes de culte

escola: material antic i actual usat a les aules, màquines d’escriure, calculadores

pintura: quadres sobre tema calassanci o d’autor escolapi o donació de l’autor

escultura: petites imatges

il·lusionisme: objectes usats pel P. Wenceslau Ciuró

devoció: medalles, rosaris, reliquiaris, escapularis, etc.

socials: pins, clauers

plaques / medalles: commemoratives

música: instruments, Pueri Cantores

Destaquem entre la pintura i escultura peces dels escolapis: Carles Perelló, Ramon Hostench, Josep Valls, Victorino Puente, Francesc Barrachina, Josep Forcada, Josep Maria Domingo i de la professora de Barcelona Sant Antoni Rita Culla.

Col·leccions

estampes de sant Josep Calassanç, Maria, sants i beats propis

col·lecció Josep Segrelles: 42 pintures de petit format sobre la vida de sant Josep Calassanç. 42  fotografies en blanc i negre de les pintures avui perdudes que formaven la col·lecció completa.

filatèlia: col·lecció de segells de tot el món, per estats i anys.

goigs: classificats per Déu, Maria, Sants i Santes, col·leccions, profans i altres seguint l'ordre alfabètic de la invocació o del nom.

monedes: tres col·leccions que van des de l’antiguitat fins als nostres dies.

postals: més de 40.000 peces classificades pel nom geogràfics.

estampes primera comunió: classificades per anys, que comença en 1897

nadales: la sèrie comença el 1963.

col·lecció Montserrat: l’escolapi Ramon Marimon recollí tot el que portava la paraula Montserrat. Està formada per 6 caixes.

Goigs en llaor a Sant Agustí d'Igualada